Tai Chi

Tai Chi is een Chinese bewegingsleer waarbij je door ronde, vloeiende en harmonieuze bewegingen je lichaam ontwikkelt naar een hoger niveau van gezondheid.

Door intensief en nauwkeurig de bewegingen te volgen, leer je bewust omgaan met je lichaam en geest. Je bouwt je lichaam op naar een staat van innerlijke gezondheid en vele ziekteverschijnselen zullen verdwijnen. Je zult bijvoorbeeld minder last hebben van hoofdpijn, maagpijn en stress. Oude meesters noemden Tai Chi ook wel de methode voor een gezond, lang en gelukkig leven.

De lessen beginnen altijd met een aantal ontspannings- en opwarmoefeningen (bewegende Chi Kung). De vorm wordt in stappen aangeleerd tot je de gehele vorm zelfstandig kunt uitvoeren. Een vast onderdeel in de lessen is de stilstaande Chi Kung, een belangrijke oefening voor een goede balans, energie circulatie en correcte houding.

Iedere beoefenaar van Tai Chi kan een ander doel voor ogen hebben. De één doet het voor de gezondheid, een ander om beter te kunnen concentreren en weer anderen gebruiken het voor stressreductie. Tai Chi werkt op elk niveau, ook als je pas begint. Je kunt al na een paar maanden goed merken welke resultaten Tai Chi geeft voor je gezondheid.

Tai Chi is meditatief, maar verre van zweverig. Het tegendeel is waar. Tai Chi is voortgekomen uit een 8000 jaar oude taoïstische leer die zich door de eeuwen heen bewezen heeft. Wil je met beide benen stevig op de grond staan, is Tai Chi de beste oefening.

Deze les is op de volgende tijden:

Les Van Tot Opmerkingen